МИФ 2020. Ден трети: „За модерните професии и какво е да работиш в технологична компания“
Третият ден на Младежкия икономически форум (МИФ) 2020, организиран от Студентския съвет, се проведе изцяло онлайн в платформата MS Teams и във фейсбук. Гост-лектор беше г-жа Маринела Кременска, член на борда на директорите на Experien България, която разказа за своето професионално развитие и запозна студентите и преподавателите с дейностите и различните професии в технологичната компания.
Последният ден от Младежкия икономически форум беше открит от г-н Ангел Стойков, председател на Студентския съвет, който направи ретроспекция на изминалите два дни от МИФ 2020, през които бяха дискутирани темите за недвижимите имоти, бизнес лидерите в „новата нормалност“ и последствията от пандемията за икономиката в световен мащаб.
Проф. д-р Цветана Стоянова, заместник-ректор по институционално и бизнес сътрудничество и студентски политики, изрази убедеността си, че срещата с г-жа Кременска ще бъде ползотворна и ще даде нови идеи, тъй като нейната компания е една от най-иновативните, която обръща огромно внимание на служителите. Тя пожела успех на събитието и сподели, че с интерес ще слуша представянето на гост-лектора.
Гост-лекторът г-жа Маринела Кременска разказа, че е започнала работа още на 16-годишна възраст, което не й е попречило да завърши със златен метал една от най-взискателните гимназии в София, да продължи образованието си в УНСС и да завърши с висок успех през 1997 г. Амбицията ми е била винаги да бъда най-добрата и да докажа, че мога много повече, каза тя – Цената на кариерата е въпрос на големи усилия. Работата не ми тежи и се чувствам изключително щастлива да управлявам екипи.
В компанията назначаваме хора в началото на кариерата им или директно от университета и така развиваме и подпомагаме техния потенциал. Успехът на един голям шеф до голяма степен се основава на екипа, с който работи, посочи г-жа Кременска.
Гост-лекторът запозна участниците във форума с Experien България – каква дейност развива, какви са продуктите й, какви бизнес проблеми се решават. Компанията предоставя софтуер, в който се имплементират решения и математически модели, чрез които се решават проблеми на клиентите, свързани с позиционирането им на пазара. В момента служителите в Experien България са над 1000, екипите в България са над 110 и за всеки един от тях знае за какво точно отговаря и какво да прави, каза г-жа Кременска.
Съветът, който тя даде на младите хора, които бързат да преуспеят в кариерата си, е „много работа, усилия и постоянство“ за дълго време. Когато си поставиш цел и я гониш, не бива да я изпускаш от поглед като в тенис мач – винаги трябва да гледаш топката, винаги да гледаш целта. Ние държим в екипите ни да има една приятелска атмосфера, каза тя.
По време на форума бяха дискутирани начинът за набиране на кадри, заплащането на служителите, видовете стажантски програми, качествата, които трябва да притежава един кандидат, за да стане част от компанията, и какви компютърни умения са нужни на младите хора, за да бъдат конкурентоспособни.
Третият ден на форума беше излъчван онлайн във фейсбук профилите на УНСС и на Студентския съвет.